רוצים ללמוד צילום בסיסי? אנו מציעים קורס צילום חינם לאנשים אשר רוצים לשפר את התמונות שלהם.
אור אחורי |
אור שמקורו מאחורי האובייקט המצולם וכיוונו הוא אל עדשת המצלמה. בצורה זו האובייקט המצולם בולט מאוד בצילום כנגד הרקע עליו הוא נמצא. לעיתים אור אחורי יוצר צללית מאחורי האובייקט המצולם.
|
אור מקיף |
האור הטבעי אשר נמצא במקום הצילום. |
איזון לבן (White Balance) |
פונקציה במצלמה אשר מפצה על הבדלים בתאורה אשר נובעים ממקורות תאורה שונים. הפונקציה מכוונת מחדש את מקור התאורה הבהיר ביותר בתמונה, כך שהוא נראה לבן.
|
אפליקציה, |
תוכנת מחשב, כגון עריכת תמונות. |
אסא ISO SPEED |
דירוג של רגישות סרט צילום לאור. מצלמות דיגיטאליות אמנם לא משתמשות בסרט צילום, אך הן משתמשות באותו דירוג על מנת לתאר את רגישות החיישן במצלמה לאור. המצלמות הדיגיטאליות בדרך כלל כוללות אופציה לשלוט על האסא. באופן כללי, ככל שהאסא עולה כך איכות התמונה יורדת. |
הדגשות HIGHLIGHTS |
החלק הבהיר ביותר בתמונה |
הורדת קבצים DOWNLOAD |
התהליך בו מעבירים נתונים ממוחשבים ממקום אחד למקום אחר. המונח בדרך כלל נמצא בשימוש |
השהיית |
הזמן בין הלחיצה על לחצן שחרור התריס לבין הזמן בו המצלמה באמת מצלמת. זמני השהיית התריס |
זווית ראייה |
כמות הנוף הנראה אשר יכול להיקלט על ידי עדשה מסוימת בצילום. דבר זה נקבע על ידי אורך
|
זום אופטי |
זום ריאלי. אורך הפוקוס של העדשה מתארך ונסוג, כך שהאובייקט בתמונה גדל בעזרת העדשה עצמה. |
חדות |
הבהירות והפוקוס של פרטים בתמונה. |
חשיפה |
כמות האור אשר מגיעה לחיישן. כמות החשיפה נשלטת על ידי שילוב בין הצמצם לבין מהירות התריס. |
חשיפת יתר |
חשיפה לא טובה גורמת לאובייקט המצולם להיראות בהיר מדי. באזורים בהירים של התמונה רואים פחות פרטים. |
לחצן שחרור |
לחצן זה חייב להילחץ בשני שלבים- לחיצה קצרה ולאחר מכן לחיצה ארוכה, על מנת לקבוע את מידת החשיפה, מידת הפוקוס וכן על מנת למנוע רעידות במצלמה. |
מגה בייט |
מידה לכמות מקום אחסון מדיה. מקביל ל- 1024 קילובייט. |
מגה פיקסל |
מגה פיקסל אחד הוא שווה ערך למאה מיליון פיקסלים (המרכיבים את התמונה הדיגיטאלית). |
מדיה |
חומרה עליה נשמרים ונכתבים קבצי מידע ממוחשבים. מדיית אחסון של תמונות דיגיטאליות כוללת כרטיסי זיכרון ו- CD. |
מהירות |
מהירות התריס של המצלמה היא מידה המתארת כמה זמן נשאר תריס המצלמה פתוח בזמן צילום התמונה. |
מנגנון |
זיכרון המצלמה אשר מאחסן תמונות דיגיטאליות לפני שהן מועברות אל כרטיס הזיכרון. |
מצלמה |
מצלמה עם מד חשיפה מובנה אשר אוטומאטית מכוון את פתיחת העדשה, מהירות התריס, או שניהם, על מנת להשיג חשיפה מיטבית. |
מצלמה |
מצלמה אשר מנציחה תמונות לא על סרט (פילם) אלא על ידי חיישן דימוי דיגיטאלי אשר מחליף את הסרט. |
ספיה |
המונח מתאר את הגוונים של הצבע החום אשר נמצאים בצילום. כמו כן, המונח מתייחס לאפקט הקיים בחלק מן המצלמות הדיגיטאליות, אשר יכול להפוך כל תמונה לתמונה בגוונים של חום ולבן. |
עדשת זווית |
עדשה המשתמשת באורך פוקוס אשר מעניק לצלם את זווית הצילום הרחבה ביותר. |
עדשת תקריב close up |
עדשה נוספת אשר מתחברת לעדשת המצלמה הקיימת ומאפשרת צילום תמונות תקריב (קלוז אפ) אשר עדשת המצלמה המקורית לבדה לא הייתה מאפשרת. |
עומק Depth of Field |
מונח זה מתייחס לחלק של התמונה אשר נמצא בפוקוס, כאשר המצלמה מתמקדת באובייקט מרכזי. עומק |
עורך |
תוכנת מחשב אשר מאפשרת לשנות תמונה על מנת לשפרה. בעזרת תוכנה שכזו ניתן להבהיר |
עיניים |
עיניים אדומות הוא אפקט הנגרם על ידי פלאש אלקטרוני המשתקף מהעין האנושית בחזרה אל עדשת |
פוטו שופ |
תוכנת עריכת תמונות. |
פוקוס |
מערכת בעזרתה עדשת המצלמה המתמקדת באופן אוטומאטי על דמות נבחרת בתמונה. |
פיקסל |
תמונות דיגיטאליות מורכבות ממיליוני פיקסלים. אלו הם למעשה אבני הבניין של התמונה הדיגיטאלית. |
פלאש |
הפלאש מספק אור נוסף לצילום על מנת לפצות על תאורה חלשה, אור אחורי ובעיות תאורה נוספות. |
פלאש |
חידת פלאש נוספת אשר ניתן להרכיב על המצלמה, לחברה למצלמה בעזרת כבל או שהיא מופעלת על ידי אור שנקלט מן הפלאש הפנימי של המצלמה עצמה. ניתן לייצר אפקטים יצירתיים רבים על ידי השימוש בפלאש חיצוני. |
פלאש FILL-IN FLASH |
מכריח את הפלאש לפעול גם בתאורת אור יום בהירה. נמצא בשימוש בעיקר בחוץ, על מנת לרכך אזורים חשוכים או צל בצילום. המצלמה תתמקד קודם ברקע התמונה על מנת להאיר אותו ואז תוסיף פלאש כפוי על מנת גם להאיר את האובייקט בו מתמקדת התמונה. |
צילום PANNING |
טכניקת צילום בה המצלמה עוקבת אחר אובייקט נע. כאשר זה נעשה נכון, האובייקט המצולם הוא חד |
צמצם |
פתח קטן ועגול אשר ממוקם בתוך העדשה אשר מסוגל לשנות את קוטרו על מנת לשלוט על כמות האור |
קובץ |
מסמך מחשב. |
קונטרסט, |
ההבדל בין האזורים החשוכים ביותר והבהירים ביותר בתמונה. ככל שההבדל גדול יותר, כך גם הקונטרס גדול יותר. |
רוויה – |
העוצמה של צבע בצילום. רוויה גבוהה גורמת לצבעים בתמונות להיראות עשירים יותר. |
רזולוציה |
מספר הפיקסלים בתמונה דיגיטאלית מכונה לרוב הרזולוציה של התמונה. |
תת-חשיפה |
חשיפה בלתי הולמת אשר גורמת לתמונה להיראות חשוכה מידי. בתת-חשיפה מתרחש איבוד של פרטים |
CCD- Charge Coupled Device |
אחד משני סוגים של חיישנים בהם משתמשים במצלמות דיגיטאליות. כאשר מצלמים תמונה, ה- CCD |
CD-R CD-RECORDABLE |
דיסק קומפקטי אשר מכיל 650 או 700 מגה בייט של מידע דיגיטאלי, כולל תמונות דיגיטאליות. |
CD-RW (CD-REWRITABLE |
דומה בכל התכונות ל- CD לעיל, מלבד העובדה שניתן לצרוב ולמחוק את דיסק זה פעמים רבות. תכונה |
DPI- DOTS PER INCH |
יחידת מידה לרזולוציה של תמונה דיגיטאלית או מכשיר דיגיטאלי, כגון מצלמה או מדפסת. |
– EXIF |
פורמט הקובץ אשר נמצא בשימוש ברוב המצלמות הדיגיטאליות. לדוגמא, כאשר מצלמה אופיינית |
GIF |
פורמטקובץ גרפי המוגבל ל- 256 צבעים. נמצא בשימוש בעיקר בקובצי גרפיקה ברשת האינטרנט או |
GRAYSCALE |
תמונה שנוצרת בקשת גוונים של שחור ולבן. |
JPEG |
פורמט הקובץ השכיח ביותר אשר נמצא בשימוש במצלמות דיגיטאליות. קובץ זה הוא שמכווץ תמונות דיגיטאליות כך שיוכלו להיות מאוחסנות בכרטיס הזיכרון במצלמה. יש לזכור כי על ידי כיווץ אופטימאלי ומרבי של התמונות נפגמת גם איכותן. בדרך כלל, אם המצלמה מכוונת לאיכות צילום גבוהה ודחיסה מינימאלית של התמונות, הפגיעה באיכות איננה מורגשת. |
LCD |
מוניטור אשר בדרך כלל משמש בחלקה העליון ו/או האחורי של המצלמה, ומציג את הגדרות |
RGB RED GREEN BLUE |
אדום, ירוק וכחול הם שלושת הצבעים אליהם העין האנושית, כמו המצלמה הדיגיטלית, היא רגישה. |
USB |
נוהל תקני להעברת נתונים ממכשירים דיגיטאליים שונים ואליהם. רבות מן המצלמות הדיגיטאליות |
כתיבת תגובה